Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

17.4 C
Puerto Real
jueves, 19 diciembre, 2024
spot_img

AxSí reclama inversiones para Puerto Real en el transporte interurbano de cara al 2023

Ante el anuncio por parte del Consorcio de Transportes de la Bahía de Cádiz del proyecto de presupuesto para 2023 de 13,17 millones de euros, con una inversión para la renovación de la flota de catamaranes de 3,4 millones de euros para las líneas de El Puerto y Rota, Alfredo Fernández, coordinador local de Andalucía Por Sí en Puerto Real, considera que “una vez más nuestro municipio sigue a la cola en los servicios públicos de transporte”.

PUBLICIDAD

PUBLICIDAD

“Se tiene una deuda pendiente con Puerto Real desde que en el año 2003 se anunciara la línea marítima Cádiz-Río San Pedro-Campus. Vimos como el tercer catamarán se destinó a reforzar las líneas El Puerto y Rota, exactamente lo mismo pasó con el cuarto cuando se entregó en 2009, y lo mismo pasará con estos tres y sin que tengamos tampoco ni segunda fase del tranvía ni un servicio de autobuses acorde a las demandas de los vecinos”, explica Alfredo Fernández.

PUBLICIDAD

Para Andalucía Por Sí el proyecto “ha sido metido en un cajón y olvidado por quiénes han gobernado durante todos estos años”, continúa Alfredo Fernández. “Hay que recordar que fue el propio Consorcio de Transportes quién aportó datos sobre esta línea, llegando incluso a afirmar que las previsiones eran de unas 1.400 personas diarias en el Río San Pedro, entre universitarios y residentes en la barriada sin que a día de hoy ni siquiera hayan atendido las consecuencias de los problemas con estos servicios ya que vemos como los vecinos siguen demandando más frecuencias y líneas directas a través del segundo puente, que para eso se construyó una plataforma de carriles auxiliares para el transporte público en el Puente de la Constitución, sin que sean atendidas”.

PUBLICIDAD

FUENTE: AxSí Puerto Real

PUBLICIDAD

PUBLICIDAD

PUBLICIDAD

Redacción
Redacciónhttps://puertorealhoy.es
La Redacción de Puerto Real Hoy te trae las noticias más importantes de nuestra localidad.

Artículos Relacionados

DEJA UNA RESPUESTA

Por favor ingrese su comentario!
Por favor ingrese su nombre aquí

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

- Advertisement -
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Opinión

error: El contenido está protegido.